دوشنبه 4 تیر 1397

معاونت هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع

نسخه چاپی ایجاد : ‎1394/05/02 21:20 ویرایش : ‎1396/03/27 10:33 بازدید: 16281

شرح وظایف:

  1. هماهنگی با واحدهای استانی دستگاه‌های اجرایی جهت توسعه سرمایه‌گذاری استان با استناد به قوانین و اسناد بالادستی و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان .
  2. 2.نظارت بر اجرای سیاست‌ها و خط‌مشی‌های کلان توسعه سرمایه‌گذاری با استناد به قوانین و اسناد بالادستی و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های استان .
  3. پایش برنامه‌ها و فعالیت‌های اقتصادی استان در بخش‌های مختلف .
  4. مدیریت و هماهنگی امور مربوط  به ایجاد و راه‌اندازی بازارچه‌های مرزی و راهبری و هدایت آن دراستان های مرزی .
  5. هدایت و راهبری امور مربوط به سهمیه تعاونی‌های مرزنشین .
  6. انجام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در امور مربوط به سیاست‌های پولی و اقتصادی استان‌ها ازجمله:پول‌شویی ، صندوق‌های توسعه‌ای ، صادرات غیرنفتی ،تدابیر ویژه اقتصادی و رفع  موانع و مشکلات فراروی تولید و اشتغال .
  7. بسترسازی و هماهنگی باسایردستگاه های اجرایی به‌منظور استفاده از فرصت‌های سرمایه‌گذاری توسط کارآفرینان داخلی و فراهم نمودن شرایط مناسب جهت جذب تجار و سرمایه‌گذاران خارجی به‌ویژه همسایگان مرزی .
  8. پیگیری برای انجام مطالعات اقتصادی در راستای شناسایی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های استان در امر سرمایه‌گذاری ، اشتغال و تولید و توسعه متوازن .
  9. ایجاد هماهنگی‌های لازم در امر مراودات و مبادلات اقتصادی استان باکشورهای همسایه و هدف در نشست‌های منطقه‌ای .
  10. نظارت عالیه و اعمال هماهنگی در فعالیت‌های اقتصادی استان .
  11. پیگیری و هماهنگی فعالیت‌ها و برنامه‌های توسعه اشتغال استان .
  12. انجام هماهنگی‌های لازم در خصوص نحوه اجرای مصوبات شورای عالی اشتغال .
  13. نظارت بر چگونگی تهیه و توزیع کالا و مایحتاج عمومی و پیگیری امور مرتبط باستاد تنظیم بازار.
  14. انجام هماهنگی‌های لازم بین دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در خصوص موضوعات مرتبط با مناطق آزادتجاری ، مناطق ویژه اقتصادی و شهرک‌های صنعتی استان .
  15. مشارکت در کمیسیون‌های مشترک همکاری‌های اقتصادی ، همایش‌های فرصت سرمایه‌گذاری و سایر موارد به‌منظور توسعه مراودات و مبادلات تجاری استان .
  16. هماهنگی و پیگیری به‌منظور فراهم آوردن زمینه‌های لازم برای تشکیل نمایشگاه‌های برون‌مرزی استان با هماهنگی سایر دستگاه‌های اجرایی .
  17. نظارت بر اجرای سیاست هاوخط مشی‌های امور اداری و مالی و استخدامی وامورمدیریت منابع انسانی واداری ، رفاهی و استخدامی  استانداری و واحدهای تابعه در چارچوب ضوابط و مقررات .
  18. نظارت بر ارزیابی عملکرد کارکنان استانداری و واحدهای تابعه .
  19. انعکاس نارسایی‌ها و مشکلات استانداری و واحدهای تابعه درزمینه توسعه مدیریت و منابع انسانی به مراجع ذی‌ربط .
  20. اعلام نظر در مورد کیفیت نیروی انسانی موردنیاز استانداری و واحدهای  شهرستانی وانجام تشریفات مربوط به بکارگیری ، جذب ، استخدام وصدوراحکام مطابق قوانین و مقررات مربوطه .
  21. نظارت بر اجرای امور مالی اعم از نگهداری دفاتر ، اعتبارات ، هزینه هاو تهیه و تنظیم و صدوراسنادمالی و وصول اعتبارات تخصصی استانداری بر اساس قوانین و مقررات .
  22. نظارت بر حسن اجرای قوانین و مقررات و دستورالعمل‌های مربوط به برقراری حقوق و مزایا و فوق‌العاده‌های مربوطه در استانداری و واحدهای تابعه .
  23. نظارت بر انجام کلیه امور خدمات و تدارکات استانداری و واحدهای تابعه بر اساس قوانین و مقررات مربوطه .
  24. نظارت بر اجرای بودجه تفصیلی ابلاغ‌شده استانداری .
  25. نظارت بر تهیه و تنظیم بودجه پیشنهادی ( اعتبارات هزینه‌ای و تملک دارایی‌های سرمایه‌ای ) استانداری ، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه بر اساس برنامه‌های تنظیم‌شده با رعایت مقررات و ضوابط و دستورالعمل‌های بودجه .
  26. نظارت برامورمربوط به توانمندسازی و افزایش سطح دانش و مهارت کارمندان استانداری و واحدهای تابعه از طریق سازماندهی و پیش‌بینی آموزش‌های مناسب در چارچوب سیاست‌ها و برنامه‌های ابلاغی وزارت کشور و مراجع ذیصلاح .
  27. نظارت بر امور مربوط به تهیه بسته‌های مناسب نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و نظارت بر آموزش بسته‌های مذکور به‌منظور تسهیل فعالیت استانداری و واحدهای تابعه .
  28. نظارت بر نحوه اجرای برنامه‌ها و مصوبات شورای اداری استان .
  29. نظارت عالیه بر تحقق برنامه اصلاح نظام اداری دراستان .
  30. مسئولیت شبکه ارتباطی دولت دراستان .
  31. نظارت بر نحوه اجرای برنامه‌های اصلاحات نظام اداری در سطح استانداری ، فرمانداری و بخشداری‌ها.
  32. نظارت بر اجرای طرح‌های مطالعاتی و پژوهشی در سطح استانداری و واحدهای تابعه و هماهنگی و نظارت بر امور توسعه فناوری آنها .
  33. نیازسنجی و برنامه‌ریزی آموزشی استانداری و واحدهای تابعه در چارچوب  سیاست‌های ابلاغی .
  34. نظارت برانجام مطالعات و بررسی‌های لازم در مورد روش‌های انجام کار.
  35. تهیه، تنظیم و پیشنهاد تشکیلات تفصیلی و شرح وظایف پست‌های سازمانی استانداری ، فرمانداری‌ها و بخشداری‌های تابعه در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه .
  36. نظارت برانجام دبیرخانه‌ای کارگروه توسعه مدیریت استانداری و هماهنگی با دبیرخانه ستاد وزارت کشور.
  37. نظارت بر نحوه اجرای روش‌ها و رویه‌های اختصاصی و عمومی استانداری و واحدهای تابعه بر اساس شاخص‌ها و ضوابط ابلاغی با هماهنگی وزارت کشور .
  38. نظارت برانجام امور مربوط به بهره‌وری استانداری و واحدهای تابعه .
  39. نظارت بر چگونگی انجام آیین‌نامه هاودستورالعمل ها و رویه‌های اجرایی کار مربوط به استانداری و واحدهای تابعه .
  40. اجرای برنامه‌های نقشه راه اصلاح نظام اداری درستاد استانداری ، واحدهای تابعه و وابسته .
  41. نظارت عالیه بر تحقق برنامه اصلاح نظام اداری دراستان .

زیر مجموعه ها:

  • اداره کل امور اداری و مالی
  • دفتر آموزش و پژوهش
  • دفتر فناوری اطلاعات، ارتباطات و امنیت
  • دفتر منابع انسانی و تحول اداری
استاندار گیلان
دولت و ملت همدلی و همزبانی